Hvordan køber jeg Aon Student Insurance?
Når du er meldt ind som betalende DSA medlem, skal du blot følge vores link her og udfylde dine oplysninger. Det er nemt og hurtigt.
Hvordan får jeg erstatning?
Erstatningsblanketter og information kan findes her, hvor der også står, hvordan blanketterne indsendes via email eller post til Aon.
HVEM SKAL JEG RINGE TIL, HVIS NOGET GÅR GALT?
Hvis uheldet er ude, skal du kontakte +31 (0) 10 448 8260. Telefonen besvares 24/7 og giver dig øjeblikkeligt hjælp. For nødhjælp i USA skal du kontakte GMMI før du besøger lægen på +1 800 682 6065 eller https://www.gmmi.com/.
Hvorfor er forsikringen i Euro?
Aon er en global forsikringsmægler med 36.000 ansatte i over 120 lande. Forsikringerne til studerende forhandles af Aons kontor i Holland og er derfor prissat i Euro. Prisen for en Euro varierer alt efter, hvilken bank og hvilket betalingskort du bruger. Aktuelle dagskurser kan man finde på Nets hjemmeside ved at klikke her.
ER JEG DÆKKET, HVIS JEG HAR EN EKSISTERENDE LIDELSE?
Udgifter til lægebehandling af en eksisterende sygdom eller lidelse, som du ved vil opstå i forsikringsperioden, er ikke dækket af forsikringen. Dette gælder også for eksisterende graviditet.
Tjener DSA penge på forsikringen?
Ja. 6,5% af omsætningen går til DSA. DSA er foreningen for danske studerende i udlandet og har to overordnede formål: At bistå studerende før, efter og under udlandsophold og at tale de udlandsstuderendes sag. Kommissionen fra forsikringssalg går ubeskåret til at opfylde ovennævnte formål, og kun personer ansat på kontrakt modtager løn for deres arbejde hos DSA.
Taler de engelsk, hvis jeg ringer til Aon?
Ja. Aon er en global forsikringsmægler med kundeservice på engelsk. Hvis du ringer til Aon, kommer du derfor i kontakt med en engelsktalende persom, og forespørgsler via email besvares på engelsk indenfor 48 timer. Du kan skrive til Aon ved at udfylde blanketten nederst på denne side eller kontakte Aons kundeservice på +31 (0) 10 448 82 70 mandag til fredag fra 8:30 til 17:30 CET (dansk tid).
Hvor lang tid går der, fra jeg bestiller forsikring, til jeg er forsikret?
Du er forsikret fra den dag, du selv har ønsket i din ansøgning, såfremt Aon har modtaget ansøgningen før eller på denne dag. Aon skal dog modtage betaling, før din dækning begynder. Betalingen skal ske senest 30 dage efter, du har modtaget en bekræftelsesmail fra AON, hvilket maksimalt tager fem dage, fra du har udfyldt ansøgningsblanketten. Det vil altså sige, at der typisk går mindre end fem arbejdsdage, fra du bestiller, til du er forsikret gennem AON.
Kan jeg ændre forsikring, selvom jeg allerede har valgt en forsikringspakke?
Ja. Du skal logge ind på din personlige side, hvor du let kan ændre din forsikringspakke, såfremt du skulle have brug for det. Her kan du også afbryde din forsikring. Det kan alt sammen gøres her.
Er udgifter til tandlæge dækket?
Ja. Akutte tandskader i forbindelse med ulykker er dækket af ICS Start+ og ICS Complete for op til 1.100 € per ulykke. Akutte tandsmerter er dækket af ICS Start+ og ICS Complete for op til 350 € per forsikringsår. ICS Start dækker ikke tandlægebesøg.
Er udgifter til forsvunden bagage dækket?
Ja. Bagage forsikres op til maksimalt 1.500 € for rejser efter ankomst til studielandet. Det forsikrede beløb på bagagen under den indledende rejse til værtsstedet samt den endelige returrejse til Danmark til op til 4.000 €
Kan jeg købe en forsikring før jeg har min endelige adresse i destinationslandet?
Ja. Såfremt dit universitet har givet samtykke, kan du benytte universitetets adresse. Du skal dog ændre adressen på din personlige side, så snart du er ankommet.
Du kan finde yderligere FAQ på Aons hjemmeside. Spørgsmål besvares af Aon inden for 48 timer ved at udfylde blanketten nederst på denne side. Du kan ligeledes kontakte Aons kundeservice på +31 (0) 10 448 82 70 mandag til fredag fra 8:30 til 17:30 CET (dansk tid).